Chinese state newspaper paid US dailies millions to buy media influence: report

Chinese state-owned newspaper China Daily has reportedly paid millions to leading US newspapers and magazines over the past six months in an attempt to buy media influence. Citing disclosures made by the Department of Justice, an independent analyst reported that the English-language propaganda outlet paid several hundred thousand dollars to US publications like Time magazine and Foreign Policy magazine over a six-month period. month. According to the disclosure, Time magazine received $ 700,000, Financial Times $ 371,577, Foreign Policy magazine $ 291,000, Los Angeles Times $ 272,000 and others received over $ 1 million.

According to reports, China Daily, which is controlled by the Chinese Communist Party, has also paid more than $ 4.6 million to the Washington Post and nearly $ 6 million to the Wall Street Journal since November 2016. Both media reportedly published paid supplements that China Daily produces called “China Watch”. The inserts are designed to look like real news articles, however, they often contain a pro-Beijing approach to contemporary current events.

The Justice Department also revealed that China Daily also paid for advertising in several other newspapers, including The New York Times ($ 50,000), Foreign Policy ($ 240,000), The Des Moines Register ($ 34,600 ) and CQ-Roll Call ($ 76,000). In total, the Chinese newspaper spent $ 11,002,628 on advertising in US newspapers and $ 265,822 on advertising on Twitter.

China Daily customers in the United States

According to ANI, the US Department of Justice has for years asked China Daily to disclose its activities semi-annually under the Foreign Agent Registration Act (FARA). The most recent dossier, which China Daily submitted on June 1, is the first to include detailed breakdowns of payments to US news organizations. China Daily reportedly disclosed these expenses for the period between November 2016 and April 2020.

China Daily clients include the Los Angeles Times, the Seattle Times, the Atlanta Journal-Constitution, the Chicago Tribune, the Houston Chronicle, and the Boston Globe. According to the FARA file, the Chinese outlet paid the Los Angeles Times $ 657,523 for printing services. It should be noted that the report comes at a time when China Daily and other Beijing-controlled propaganda media have come under intense scrutiny due to the coronavirus pandemic.

(With entries from ANI)


Source link

About Erin Redding

Check Also

Men’s basketball dominates Blair in blowout win

Story by Charlotte DeklePersonal editor picture by Erin LeePersonal photographer Men’s basketball triumphed over the …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *